tiistai 11. maaliskuuta 2014

Pohdiskeluja

Täytyy kyllä näin alkuun todeta, että toi sunnuntainen lenkki on tuntunu vielä tänäänkin vireystasossa. Selkä ja polvikivut loppu siihen iltaan, mutta jalat särkee nii maan pirusti. Onneks myös koira on ollu hieman poikkinainen, niin on helpottanu mun oloani sen kanssa kotona. Vaikka me tänäänkin jaksettiin semmonen tunti painaa tuola lenkillä aamulla, tai no okei, minä jaksoin. Toi varmaan ulkoisin sielä edelleenkin jos vaan sais.

Tänään kuulin kauhutarinaa siitä, kuinka synnärille oli jääny vaan 3 kg, vaikka raskausaikana oli onnistunu keräämään hyvin pitkälti samat lukemat kun minäki. Mä oon niin automaattisesti olettanu, että sinne jää ainakin sen 10 kg ja loppuja kattellaan sitten sen jälkeen. Täytyy vaan toivoa, että sinne nyt jäis edes jotain mistä sitten on kiva lähteä tiputtelemaan pikkuhiljaa niitä loppujakin pois. Ja on taas hyvä puhua läskeistä ja laihduttamisesta nannapussi toisessa kädessä.. mutta kun! Näitä mun lemppareita saa vaan kerran vuodessa. Miettikää ja aatelkaa kuinka paljon niitä sitte menee siihen aikaan kun niitä on saatavilla. Meinaan Pupuneidin hedelmärakeita. JA jos joku nyt vaan on tietonen näiden saannista muinakin vuodenaikoina kun vaan pääsiäisenä, on velvollinen kertomaan asiasta mulle!


Asiasta kolmanteen, mua jäi mietityttään, kun sain tänään aikaseks vihdoin keittää noi pullot ja tutit, jäi kahden tutin sinne kumiosaan vettä. Kun miks mulle järki sanoo ettei sinne pitäis päästä sisälle vettä, kun kyllähän se sitten jää sinne muhimaan ja myöskin sylki ja muut kaikki bakteerit. Valaskaa mua kiitos!
Neuvolassa sillon käski vähän vedellä sitä kumiosaa ja katsoa, että se on täysin ehjä ja niinhän se olikin, en vaan tiedä mistä ihmeestä se vesi sinne sitten on menny.


Ja eilen tuli kauhee tenkkapoo, kun aloin listailemaan (näinkin hyvissä ajoin) ylös mitä kaikkea voisin sairaalakassiin mahdollisesti sitte pakkaille kun se aika tulee, että saako sairaalasta kaikkia vaippoja ja harsoja, tuttipulloja yms. Siinä mä ajatuksissani äitille yritin soittaa, muttei vastannu ja siinä hetken mietin, että ehkä voisin tosiaan soittaa jollekin ihan muulle kun sille, keltä on iteltään näistä ajoista semmoset kakskytä vuotta aikaa. Voinu muuttua jotkut jutut näiden vuosien varrella, veikkaisin.
Kuulemma sieltä saa aika hyvin ja pitkälti kaikkea, mutta ajattelin silti varmuudeks ottaa oman tuttipullon ja tutin mukaan ja ehkä muutaman harsonkin. Vaikka sitten turhaan niitä sinne kantelisinkin. Tuo harso Rufukselle meinaa ihan sitä, että Janne saa sitten tuoda sen kotiin koiralle, jossa on vauvan tuoksu, vaikka kyllähän se varmasti sen Jannestakin jo haistaa. Se on kyllä jännä nähdä miten se kaikkeen reagoi.


Ja jooo, "etsä mitään suoristele sielä tukkaas taikka meikkaile". Ehkä en, mutta haluan pitää sen mahdollisuuden itselläni, varsinkin jos ihmisiä käy ramppailemassa sielä, niin haluisin näyttää edes vähän Hennalta niinä hetkinä.

Isän eväät on meille iso kysymysmerkki vielä, mutta muisteltiin, että neuvolasta sano että sielä on isille semmonen pieni taukohuone missä on jääkaappi ja sielä voi keitellä kahveeta sitten jos siltä tuntuu. Sielä kassissa nyt tietty vois olla jotain semmosta säilyävääkin mukana, jollei Janne siinä kaikessa tohinassa muista itellensä mitään leipää alkaa väsäämään mukaan. No mutta, niinkun tähänkin asti, mä ajattelen että no siihenhän on vielä aikaa, turha semmosia vielä miettiä. Ajattelen noin varmaan vielä sielä synnärilläkin puskiessa tyyppiä ulos, kun mietin että onko meillä nyt varmasti kaikkea.





4 kommenttia:

  1. Sairaalassa saa aika hyvin kaikkea kyllä, tutinkin vissiin vaikka mä en kyllä sillon Danielille saanut. Ei se toisaaltaan kyllä tuntunut edes tarvitsevan. Tuttipulloa mulla ei kummankaan tapauksen kanssa tullut edes mieleen, koska jos vauvalle tarvitsee pullosta antaa maitoa esim. sen takia ettei itsellä se ole noussut tms, niin luulisi että niillä siellä on sellaset vermeet sitten? Veikkaan näin. Sairaalasta saa kanssa terveyssiteitä, tosin ne on sellasia jumalattoman kokosia vaippoja :DD

    Mutta ihan hyvältä toi sun lista kyllä näyttää, ei ainakaan pidä sisällään mitään sellasia ylimääräsyyksiä.

    Ja noista eväistä. Nikolla ei ollut mitään eväitä, eikä se missään taukohuoneessa ollut. Siinä TYKSin vieressä on kauppa, josta pääsee aika kätsysti hakeen vaikka jonkun sämpyn, jos sikseen tulee että unohtaa. Toki jos synnytys tapahtuu yöllä, niin eihän se sitten tietty auki oo. Mutta siis noin vinkkinä, että jos eväät unohtuu niin on siinä joku paikka. Ja eikö siinä ole joku hesekin vieressä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä vaan joskus jostain blogista luin kun niitä Medelan pulloja mietin, että kun oli sairaalassa käyttäny niiden puolloja, nii oli ollu vissiin aika huonoja? En tiedä, vaikee se on mitään oikeestaan sanoa, kun ei mistään mitään tiedä. :) Jos otan yhden pullon turhaan, nii ei se varmaan haittaa.
      Ja siteitä ihan varmuudeks kans vaikka sit sielä käyttäski mitä vaippoja, nii en ehkä millään vaipalla halua kotiin lähteä. :D

      Joo, siinä on ainaki se joku Sale ja Hese, mutta tosiaan jos vaikka kaikki tapahtuis vklna tai yöllä, nii voi olla valikoima aika huono. Mä kyllä sille jo eilen paukutin, että hitto jos minäkin oon syömättä niin olet muute sinäki! ;)

      Poista
    2. Kyllä sä saat sieltä ruokaa :D ja voin kertoa, että siinä hoohetkellä ei kyllä syöminen oo ihan ekana mielessä :D vaikkakin ihmiset on kyllä erilaisia, että ei sitä kyllä koskaan tiiä :)

      Poista
    3. Hei, mä veikkaan et mikään, siis mikään ei pysty viemään tätä ruokahalua! Valitettavasti...

      Poista