sunnuntai 19. tammikuuta 2014

Tarvittavia vastasyntyneelle

Aloin eilen miettimään mitä kaikkea meiltä vielä puuttuu ja mitkä on niitä tärkeitä tarvikkeita vastasyntyneelle pikkuselle. No kyllähän kaikkea saa vielä hankittua sen jälkeenkin, mutta olis se hyvä olla kaikki valmiina pahan päivän varalle. Äitiyspakkaus meille tulee vasta kahden viikon kuluttua ja listasta varmasti poistuu osa tarvittavista sen saapumisen myötä. Onkohan vielä jotain listalta puuttuvaa mikä olis tarpeellista? Ja laiska nappaa tabletista kuvan, kun alkais niitä erikseen tänne kirjottelemaan.


Pehmeä harja, kynsisakset ja lämpömittari tietääkseni tulee ainakin ä-pakkauksen mukana. Ja sen jälkeen hoidetaan loput ostokset. Lisäks sitten eilen mulle selvis, että rintapumppu ja maidonkerääjä on eri asia? Semmosen maidonkerääjän mä löysinkin tänään kaupasta, mutten ihan vielä ole ymmärtäny sen käyttötarkotusta. Jos imettää ja toisella rinnalla käyttää tätä maidonkerääjää, niin miksei siinä sitten voi pumppailla toisesta rinnasta jos se niin vuotaa? Ehkä mä ymmärrän tän homman sitten kun on sen aika.

Lähdettiin siis tänään aamupäivästä kiertelemään kauppoja, kun halusin itselleni jumppapallon missä istuskella tukalan olon tullen. Cittarissa pyörittiin ja ja katteltiin myös noiden tuotteiden hintoja, sekä mitä heiltä mahtaa niistä löytyä. Ainakin Medelan tuttipulloja sekä rintapumppu oli. Ja halvempia mitä olin Oz Babyn sivuilta kattonut. Lisäks meiltä puuttuu vauvalle tämmöset lämpöhaalarit, kun ne ä-pakkauksen mukana tulevat on mun tietääkseni aika isot, mitkä menis sitten ehkä ens talvena. KappAhlista käytiin tämmönen lämpöpussi ostamassa minkä saa vyötettyä turvakaukaloon kiinni, eikä tarvitse erikseen mitään haalaria pukea. Kaveripariskunta tämmöstä suositteli ja uskon sen olevan hyvä neuvo ja valinta. Lisäks mukaan tarttus muutama pikkututti.

Hyvä ja halpa jumppapallo löydettiin viimein HongKongista ja vaihtoehtoja oli 65 cm ja 75 cm. Päätin ottaa suuremman, kun pelkäsin pienemmän olevan liian pieni. Mutta voin kertoa näin 160 senttisenä pätkänä, että toi pienempi olis parempi istumiselle, varsinkin jos omistaa tämmöset Tyranosaurus Rex -raajat niin kuin minä. Nojoo, oli siitä pallosta iloa sen pumppaamisen verran ja ehtisin mä siinä max 2,5 sekuntia istua, kunnes meidän rakas karvapoika tulee ja puree pallon puhki mun alta. Siinä sitä istuttiin olkkarin lattialla puhjennu pallo alla.. kiitti. Nyt voin ainakin mennä ostamaan sitten sen pienemmän pallon miettimättä mitä sille isommalle tekisin. Hiton koira..


Ja pakko vielä hehkuttaa, kun oon varmasti aiemmin purnannu täällä mun kännykän kameraa, kun ei tarkenna. NO NYT TARKENTAA! Oli se kaks kertaa huollossa, ensimmäisen kerran oli ohjelmistopäivitys tehty(?), just. No ei toiminu, yllätys. Takas huoltoon ja nyt oli kamera vaihdettu ja toimii. Kiitos Gigantti, ehkä vielä joskus saavun tekemään lisää ostoksia teille, kun niin kiroin ja vannoin etten ikinä käytä kyseistä kauppaa enää. Sry.




5 kommenttia:

  1. Ä-pakkauksesa tosiaan tulee mukana kynsisakset, perusrasvaa, muutama harso, harja, lakanat, pyyhe, pieni pissasuoja sänkyyn ja terveyssieteitä. D-tipat me saatiin ainakin neuvolasta sitten kun tulevat ekan kerran kyämään kotona sairaalasta kotiutumisen jälkeen, en tiedä onko muualla sama, mutta luulisin. Talkkikin jos unohtuu ostaa niin perunajauhot ajaa saman asian ;) ja kun sulla helposti vissiin pää alkaa tuoksuista särkee, niin perunajauhot ei myöskään tuoksu millekkään, kun talkissa on ainakin mun mielestä vähän tuju ödööri. Jopa siis mun nenään.

    Ja siis se maidonkerääjä tosiaan on sitä varten, että kun imetät niin jos siinä samalla toisesta rinnasta heruu maitoa niin saat ne talteen. Mulle myös neuvolassa nyt suositeltiin niitä käytettäväksi, kun sillon rinta ei olisi kiinni liivinsuojuksissa, mitkä mulla ainakin aiheutti sen, että meni iho rikki.

    Ja tota vauvaöljyä ostettiin sillon Danielille, mutta käytettiin ehkä tasan kaksi kertaa ja sen jälkeen on turhan panttina seissyt vessassa, että meille oli turha ostos. Mutta ei sitä voi etukäteen tietää, mitä ite tarvii ja mitä ei :) Suppojakaanhan ei saa vielä vastasyntyneelle laittaa, niin ei niilläkään ole kiire :)

    Ja mihin ihmeeseen sä tarviit hanskoja :D

    VastaaPoista
  2. Haha. Siis hanskat ihan pikkuselle. :'D Oi luoja!

    Joo suppojen ikäsuosituksen tiiän, aattelin et olis valmiina vaan tulevaisuuteen. Ja ehkä mä ostelen sitten kun tuo ä-pakkaus on tullu

    No ei se maidonkerääjä ainakaan mikään kallis homma ollu ko cittarista niitä löysin, että vaikka ostais sitten turhaankin niin ei harmita.

    Eikäkai se vauvaäljykään nii kallis sitte oo että harmittas jos kanssa jäis vaan hyllylle pyörimään.

    Eise mittään, kiva se on kokeneimmilta saada kuulla mielipidettä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä luulin jo, että Jannelle jotkut vaipanvaihtokäsineet X))

      Siis ettei vaan jää epäselväksi, en mä yritä tuputtaa mitään neuvoja kerron vaan miten itellä oli noitten juttujen kanssa, että älä vaan pahastu noista mun 'neuvoista'.

      Mä koitin kattoo tossa joku kuukausi takaperin maidonkerääjiä cittarista, mutta sillon ei kyllä osunut silmään ja sen jälkeen yllättäen taas unohtu. Oon sitten vissiin kattonu ihan väärin :D

      Poista
    2. Voi kyllä olla et vitsinä löytyykin isyyspakkauksesta jonkinmoiset hanskat sillekkin. :D Huomen vapaapäivän kunniaks meinasin lähteä hankkimaan kaikki puuttuvat osat tähän yllätykseen, et kattoo kuinka yli se mahtaa mennä.. :)

      Ei, en mä ota pahalla mitään neuvoja, se on vaan kiva kuulla muiden mielipiteitä tärkeistä ja turhista hankinnoista. Itse kun tuppaan olemaan tämmönen et _kaikkeen_ pitää varautua -tyyppi, mikä ei välttämättä ole ihan järkevää. Minkäs sitä itelleen voi.

      Ei sielä tainnut olla kuin yks valinta Ainu medelan maidonkerääjä, eikä hinta tosiaan ollu kun jotain vitosen luokkaa. Voipi olla et se oli sillon sit loppu, mut nyt ainakin länkkäristä löytyy! :)

      Poista